Segueix-nos:

TELF. CONTACTE 662 07 94 00
parallax background

ANEM A COMPRAR POMES!

montse_pedra_empatia_revista_xics
EL PODER DE L’EMPATIA
2 d'octubre de 2018
banyera_article_enric_oct_18_web
QUÈ ELS PASSA AMB LA DUTXA?
2 d'octubre de 2018
 

ANEM A COMPRAR POMES!



A quants de vosaltres al llarg de la vostra vida us han dit: fes això, no facis allò altre, has de pensar que... i quants de vosaltres heu decidit no seguir alguna d’aquestes indicacions? Moltes d’aquestes expressions tenen intenció de protegir i cuidar a l’altre i estan basades en les experiències de qui les diu, però no hi ha millor manera que aprendre a través de les pròpia vivència. Surt un dia núvol i marxem de casa sense paraigües, però a l’hora de tornar ens cau el diluvi universal a sobre, arribem xops a casa i a la nit comença a invadir-nos un malestar per tot el cos. Després de viure això existeixen unes probabilitats realment altes de que fem alguna cosa al respecte el pròxim dia que veiem núvol, perquè s’ha començat a produir un aprenentatge.

Aquest tipus de procés s’anomena aprenentatge vivencial i deixa una empremta molt significativa a les persones que l’experimenten, ja que es basa en l’acció, el procés on es desenvolupen les habilitats de cadascú i les conclusions que s’extreuen dels mateixos.

Així doncs, no implicarà el mateix realitzar una operació matemàtica descontextualitzada en un paper (100-80=20) que afrontar-se a una situació real com podria ser simular el moment d’anar a comprar fruita on, a més a més trobar la funcionalitat del que aprenem, es posaran a prova moltes de les nostres capacitats: necessitarem tenir control de les quantitats de fruita i de diners que utilitzarem. Tenim dues monedes de 50 cèntims (50+50=100), 100 cèntims en total i cada poma costa 40 cèntims. Per saber que només podré comprar dues pomes hauré de fer (40+40=80+40=120). Si només tinc 100 no puc comprar tres, puc comprar dues (100-80=20) i em sobraran 20 cèntims.

En tota aquesta situació, no només apareixen els aspectes ja mencionats, sinó que es dóna l’oportunitat de pensar per un mateix i valorar les diverses opcions per a la propera vegada que es plantegi un nou repte, així com prendre les decisions que es considerin adients. Seguint el mateix exemple, doncs, si la propera vegada que vagi a comprar voldré també taronges, hauré de portar més diners.

En conclusió, aquesta metodologia d’aprenentatge ens aporta una manera d’enriquir-nos on qualsevol situació pot esdevenir una oportunitat potencial per descobrir nous coneixements. Així doncs, que us sembla si fem un acompanyament creant contextos que permetin canviar el: no facis això! Per: ho provem a veure que passa?




Article per a la Revista Xics, octubre 2018



Raquel Castro i Gemma Adell


Aventura't